HTML

Lakásfelújítás ezerrel!

Friss topikok

  • dim: Én itt vásároltam nagyon szép PVC anyagokat: www.textilpont.hu/viaszosvaszon (2019.10.09. 02:10) Linóleum
  • balintj: életszerű és tanulságos a sztori. (2016.10.16. 03:45) A villanyszerelés
  • tanarbazis: Sziasztok! A szakember keresés új formája! Várjuk a szakembereket és szakembert keresőket. Gyors... (2015.11.11. 19:29) A nagy kertrendezés projekt
  • Kisstigris: @Mekkmester6: Nekünk nincs bent puffer tartály, nem szántuk rá a pénzt még arra sem. Ha befűtök a ... (2012.11.12. 15:48) Finishben a fűtés
  • mekeke: Huhh, van még valakinek ALEKO pick-upja??? Nekem volt. Kemény jószág, motor-váltó még garázsban fi... (2012.03.29. 20:05) Oh, azok a hétvégi shoppingolások :-)

Apa kezdődik!!

2008.10.10. 22:02 Kisstigris

Fúú, tényleg elkezdhetjük.

Nemsokára miénk lesz az első tényleg közös házunk. Csak gyorsan pikk-pakk felújítjuk, és már be is költözhetünk. Aha. Meg ahogy azt Malacka elgondolja.

Először is villám gyorsan be kellett fejezni a tervezést, hogy elkészülhessen az építési engedély tervünk, beadhassuk, és reménykedhessünk, hogy hamar megkapjuk az engedélyt.

Ja, és konkretizálni kellene a munkásokat is.. merthogy az ember tárgyalgat előre, szervez, árajánlatokat gyűjt, dehát amikor kész a konkrét terv, akkor rá kell jönni, hogy kezdhetjük elölről. Rá kell jönni, hogy a burkoló akit tuti biztosnak gondoltunk, már nem vállal idénre (4 hónapra előre!) munkát. Rá kell döbbenni, hogy a kőműves még egyetlen egy használható ajánlatot sem adott, és a telefont sem veszi fel.

A konkrét tervről jut eszembe. Ez volt a dolog egyik legnehezebb része számomra.
Tervező típus vagyok, sok évre előre gondolkodom mindíg. Amikor a reménybeli házunkra gondoltam, bevallom, leginkább valami olyan szép és letisztult házat képzeltem el, ami hosszútávon is meg fog felelni az igényeinknek. Amin sokáig nem kell nagyobb tatarozást csinálni, minden tervezett, rendezett, kényelmes, mint még soha.

Ez persze mind gyönyörű, csak volt némi szakadék az én, és életem párja elképzelései között. Röviden leginkább úgy írhatnám le a dolgot, hogy én cirka mindent szét akartam verni ami csak volt a házon, az én Drágám pedig olyan állásponton volt, hogy tuképpen neki jó úgy ahogy van..

Hát, ezt a két álláspontot kellett közelíteni. Gyorsan ment, olyan 4-6 hónap alatt, négy tetős, egy építész, egy hőkamerás, két statikus, és személyes varázsom igénybevételével sikerült is meggyőzni a Drágát hogy a tetőnek és az ablakoknak menniük kell.

Ezen kívül beterveztünk még egy fűtés korszerüsítést, és egy két válaszfal kiverését is, de az máe nem nagy dolog, belefér.

Szóval összeállt az építési dokumentáció, amikor is kiderült, hogy baj van. Megváltozott a területen az engedélyezhető építmény magasság, jelenleg a maximum 4,5 m.
Hát most mi a ló***t, csináljunk, amikor ez a ház már most 8,7 m magas??? És mi meg még tetőteret szeretnénk bővíteni?? Pánik indul.
Hozzá kell tenni, hogy nekem a tetőtér bővítés volt a gumicicám. Úgy értem, hogy én kezdettől fogva úgy gondoltam, hogy ha már a tetőt az állapota miatt cserélni kell, akkor meg kéne bővíteni a legfelső, jelen állapotában nyomorúságosan kicsi és szűkös teret. Tulajdonképpen emiatt a bővítés miatt akartunk építési engedélyt kérni.

Némi fejtörés, és utánajárás következett, kiderült, hogy annyira nem rossz a helyzet, mivel az építmény magasságot nem úgy számoljálk, ahogy józan eszű ember számolná, hogy ilyen magas oszt kész.. hanem van valami bonyolult szabvány számítás, ahol figyelembe kell venni az alapterületet, az ablaktlan falakat, és a magasságot, és ebből jön ki valami.

Igen ám, de a majd 9 m-es épületünk, még így is 5,5 m magas volt papíron. A megoldás végül az alapterület bővítése lett. Ez ugyan plusz költséget jelent, de a földszinti nappaliban hasznos teret nyerünk, és az építmény magasságunk a teraszokkal együtt végre eléri a boldogító 4,5 m-t. Ámen.
 

Engedély kérelem beadva, indulhat a móka. 

De hol vannak a munkások?!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dobbenetesfelujitas.blog.hu/api/trackback/id/tr12707709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása